Ny organisation 2018

När vi går in i 2018 gör vi det med en ny organisation.

Organisationen delas in i åtta avdelningar med ansvar för verksamheten. På institutionen etableras även två vice-prefekter för att arbeta med utbildnings- och forskningsprocessen. Ledningsgruppen utgörs av avdelningschefer och viceprefeketer. Verksamheten växer och vi närmar oss 100 personer. För att skapa bättre förutsättningar för utveckling av verksamheten inrättas avdelningar i storleken om 10-20 personer där avdelningschefsskapet är operativt och integrerat i det löpande arbetet.

Verksamhetsstödet : Med ansvar för administration, ekonomi och kommunikation. Hit hör även koordineringen av Generic and Transferable Skills.

Användarservice : Med ansvar för bibliotekets publika verksamhet och servicepunkter.

Mediaförsörjning : Med ansvar för informationsförsörjningen till Chalmers forskning och utbildning.

Utveckling & Blended Learning : Med ansvar för projektstöd, systemutveckling samt produktion och stöd för digitala utbildningsinslag.

Forskarstöd, bibliometri och ranking : Med ansvar för utveckling av våra forskningsnära och institutionsnära tjänster.

Informationskompetens för lärande och forskning : Med ansvar för att utveckla och driva bibliotekets undervisning i frågor som rör informationskompetens, karriärrådgivning och upphovsrätt.

Fackspråk & kommunikation : Med ansvar för forskning och utbildning inom fackspråklig kommunikation.

Ingenjörsutbildningsvetenskap : Med ansvar för forskning och utbildning inom lärande, ämnesdidaktik och ingenjörsutbildningsvetenskap.

Respond to Ny organisation 2018

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s